Grundejerforeningen ”Søgård” afholder Ordinær generalforsamling
Beslutningsreferat fra mødet
Onsdag den 27. april  2011 kl. 19.00

 
Dagsorden:

1. Valg af dirigent

Bestyrelsen forslog Karsten Munk Skovledvej 4, og han blev valgt.

2. Valg af referent

Bestyrelsen forslog Mikkel Schnack Søgårdsvej 9, og han blev valgt.

3. Formanden aflægger beretning

Se vedlagte beretning.

Efterfølgende var der kommentarer til emnet om en sommerfest og til hvorvidt foreningens hjemmeside skulle fortsætte.

  • Sommerfesten
    • Ole Broe Søgårdsvej 2 talte varmt for sommerfesten som en mulighed for at lære de andre beboere bedre at kende
    • Lene Eriksen Søgårdsvej 7A bemærkede at der burde være fokus på børnene når festen arrangeres
    • Camilla Fabricius spurgte om der var nogle medlemmer der ville deltage i at arrangere festen sammen med bestyrelsen. Ole Broe Søgårdsvej 2 meldte sig. Bestyrelsen vil så også tale med nogle af børnefamilierne for at høre om de vil deltage i at arrangere festen

Der var stemning på generalforsamlingen for en sommerfest og datoen blev 13. august 2011 kl. 15.00.

  • Hjemmesiden
    • Ole Broe Søgårdsvej 2, mente at den var velegnet til generel information så som referat af generalforsamlinger, regnskaber og vedtægter
    • Bjarne Bidstrup (kassereren) nævnte at der var betalt for domænet det næste år hvorfor hjemmesiden forsætter det næste år.

Der var enighed om at bruge hjemmesiden til generel information.

4. Kassereren aflægger regnskab

Regnskabet blev godkendt.

Ole Broe Søgårdsvej 2 fortalte at han havde kigget på fordelingstallene for vejene og mente at det var oldnordisk og burde laves om. Torkil Eriksen Søgårdsvej 7 fortalte at de var blevet til ved en kommunal kendelse, hvorfor de kun kunne ændres ved hjælp af en kendelse fra Ballerup kommune. En kendelse det nok ville blive svært at opnå da der vil komme indsigelser.

5. Fastsættelse af kontingent

Bestyrelsen foreslog uændret 100 kr, hvilket blev vedtaget.

6. Behandling af indkomne forslag. Forslag skal være formanden i hænde senest mandag den 1. februar 2011 for at blive gennemgået og udsendt.

Der var 14 stemmeberettige til stede (13 parceller plus en fuldmagt)

  • Snerydning

Forslag C (Bestyrelsen bemyndiges til at finde en snerydningsentreprise til ca. 50,000 kr., svarende til ca. 1000kr./husstand) blev vedtaget med 7 stemmer mod

3 stemmer til forslag B (Ordningen bortfalder, grundejeren står alene med ansvar for snerydning) og 4 stemmer til forslag A (Ordning fortsætter som hidtil ca. 200 kr. /husstand. Rydning foretages af kommunen i prioriteret rækkefølge som vanligt)

  • Vedligehold

Bestyrelsens forslag blev foreslået ændret til:

Vejvedligehold. Med henblik på at have et tilstrækkeligt grundlag for at vedligeholde vejene, ønsker bestyrelsen at få bemyndigelse til at opkræve 25.000kr. svarende til ca. 500 kr  pr. husstand  i 2012. Indtil nu har vi haft udgifter på ca. 140 kr årligt/husstand til en nødtørftig vedligeholdelse.

Så det nu kun drejede sig om en engangsydelse! Dette forslag blev enstemmigt vedtaget.

7. Snerydning 2010/2011 evaluering

Diskuteret under punkt 6. snerydning.

8. Valg af kasserer for 2 år

Bjarne Bidstrup modtog ikke genvalg og i stedet blev Torkil Eriksen Søgårdsvej 7A valgt.

9. Valg af 3 bestyrelsesmedlemmer for 1 år. Camilla Fabricius Søgårdsvej 22, Niels Fessel Skovledvej 6 og Mikkel Schnack Søgårdsvej 9, modtog alle tre genvalg.

10. Valg af bestyrelsessuppleant for 1 år.

Karsten Munk Skovledsvej 4 blev genvalgt.

11. Valg af revisor for 1 år.

Ole Vingaard Søgårdsvej 19 blev valgt.

12. Valg af revisorsuppleant for 1 år.

Niels Jørgen Jensen Skovledvej 7 blev valgt.

13. Evt.

Trafikchikaner blev diskuteret og bestyrelsen blev bedt om at undersøge hos kommunen, hvilke lovlige muligheder der fandtes til at reducere hastigheden på vejen.

Lene Takkede Bjarne for hans store indsats som kasserer de sidste 4 år.

Mvh

Mikkel Schnack

Referentt 2011.


Lene Thomsen   Karsten Munk

Formand    Dirigent